Aerobní zóna

V našem fitness centru si můžete vybrat ze čtyř běžeckých pásů, čtyř elepticalů a tří rotopedů.

Aerobní cvičení je takové cvičení, při němž náš organismus zpracovává jako zdroj energie tuky. Tohoto dosáhneme, když budeme pracovat s našim tělem při určité tepové frekvenci. Tuky spalujeme v rozmezí 60 – 80% maximální tepové frekvence (TF).
Jak správně na to?
Důležité je zjistit, jakou máme maximální tepovou frekvenci (max TF). Orientační výpočet pro max TF = 220 – věk osoby. Číslo, které dostanema je velmi důležité. Z tohoto čísla poté můžeme vypočítat cílovou airobní zónu, ve které se chceme pohybovat a to následovně:
ZÓNA pro spalování tůků:
Pokud se rozhodneme pro cvičení v této zóně, měli bychom udržovat naši tepovou frekvenci v rozmezí mezi 60 % – 70 % max TF, neboť při nižší zátěži si tělo bere energii z tuků.
Trénink by měl trvat minimálně 30 minut a měl by se opakovat 2-3x týdně. Aby jste poznali, zda máte správnou zátěž a spalujete tuky je dobré si pořídit pulsmetr. Správnou zátěž lze poznat, ale i tak, že jste schopni plynule mluvit, jelikož máte dostatek kyslíku.
ZÓNA pro zlepšení kondice:
V této zóně je energie brána převážně ze sacharidů. Trénink probíhá v rozmezí mezi 70 % – 80 % max TF. Tento trénik přispívá ke zlepšení ,,fyzičky,,. Zde již nejste schopni plynule mluvit.